Katastrofa lotu Malaysia Airlines 17

Tak na zakończenie roku mała aktualizacja wpisu o katastrofie lotu Malaysia Airlines 17. Po nie udanym projekcie medialnych „Putin’s`s missile” zachód porzucił temat i tylko strona rosyjska jeszcze wyciągała temat na światło dzienne, próbując coś zhandlować. Wspomniany podczas konferencji Ministerstwa Obrony Rosji ślad po wojskowym samolocie koło lotu Malaysia Airlines 17 podrzucił oliwy do ognia, ale…

Ale celowe strącenie Malaysia Airlines 17 przeczy wersji, którą tak mocno i szeroko promowała wolna Ukraina wraz z mediami zachodnimi. Mianowicie o ile celowe sprowadzenie wyrzutni rakiet przeciwlotniczych typu Buk na terytorium Ukrainy w celu obrony separatystów jeszcze da się wytłumaczyć, choć zwracałem uwagę, że cała historia była budowana tylko i wyłącznie o jeden z elementów systemu kierowanych rakiet ziemia–powietrze, a to w zasadzie zupełnie mija się z celem – taki samobieżny pojazd „pokrywa” tylko kąt 120º i narażony jest na atak z powietrza w pierwszej kolejności.

Aby z kolei sami separatyści użyli zdobyty 9А310М1-2, to musieli by w coś celować lub przynajmniej się spodziewać ataku, a ze słów nie jednego ukraińskiego dowódcy padały zapewnienia, że żadnego samolotu nie było.

No ale wracając do wersji ukraińskiego samolotu, który jakoby zestrzelił Malaysia Airlines 17. Otóż tę wersje sami Rosjanie, w przeddzień bodajże drugiego dnia wizyty Putina w Australii „skasowali” prezentując zupełnie niewiarygodne zdjęcie satelitarne prezentujące dwa samoloty. Samoloty, jak widać gołym okiem, zbyt duże jak na zdjęcie. Właściwie przy tej rozdzielczości lecący samolot na wysokości 10 km byłby tylko lekko większy od stojącego na płycie lotniska w Donecku.

mh17-shotdown

Ta wersja również ma swoją słabość – aby ktoś podjął decyzje o zestrzeleniu pasażerskiego samolotu, musiałby mieć jakiś cel i to zaplanować. Przy czym dość głupie by było użycie samolotu do strącenia i Buka jako „przykrywki”.

Tym nie mniej parę dni przed wydarzeniem, w lipcu 2014 jak i portale ukraińskie tak i separatystów, wspominały o zdobyciu ukraińskiego samolotu przez separatystów. 17 lipca 2014 ta maszyna mogła być wykorzystana do ataku na ukraińskie wojsko, które trafiło do „kotła” na wschodzie.

I w tym celu ukraińskie wojsko ściągnęło co najmniej kilka systemów kierowanych rakiet ziemia–powietrze typu BUK. Zresztą 16 lipca, w przeddzień katastrofy, zostało to pokazane w telewizji państwowej.

Choć był to jeden samolot, to stanowił poważne zagrożenie jak i dla wojska ukraińskiego, które nie było przygotowane do ataków z powietrza, jak i sam Kijów, który by mógł zostać zaatakowany. „Pozbycie się” problemu i mogło stanowić zachętę dla stacjonujących tam, a wykazanych na radarach rosyjskich i zaprezentowanych podczas konferencji, ukraińskich systemów Buk.

Z pewnością mając tę samą prędkość kątową „chował” się pod Boeingiem i w tym celu załoga została poproszona o tak dziwny manewr. Załoga Buka, która nagle zobaczyła zamiast jednej kropki dwie, była pewna, że ma Su-25. Wiedział o tym z pewnością i pilot.

Malaysia Airlines 17 został strącony rakietą z Buka zamiast Su-25 i obydwie strony wołały o feralnym Su zapomnieć. Każdy „wypromował” wersje dla publiczności, w której winna jest druga strona.

 

Reklamy

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Wyloguj / Zmień )

Facebook photo

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Wyloguj / Zmień )

Google+ photo

Komentujesz korzystając z konta Google+. Wyloguj / Zmień )

Connecting to %s